20/21
3817verkochte seizoenkaarten

Danny Bonn 'Roda, we've got your back!'

Sinds de zomer van 2017 pronkte het logo van MASCOT® WORKWEAR op de voorkant van het shirt van Roda JC Kerkrade. Komend seizoen is het van oorsprong Deense bedrijf op de achterkant te zien.
“Na 3 jaar hoofdsponsor te zijn geweest werd het tijd om hoofdsponsorschap over te dragen aan een ander, maar we wilden hoe dan ook goed bij deze club betrokken blijven", vertelt Bonn enthousiast. “De vrijgekomen plek als rugsponsor was daar een uitgelezen kans voor. Zo kunnen we de club blijven ondersteunen én zichtbaar aanwezig blijven. Toen dit vrij kwam zeiden we intern, Roda, we´ve got your back!" Danny Bonn, Market Director MASCOT Benelux, kijkt terug op de samenwerking met Roda JC en werpt alvast een blik vooruit op de toekomst.

“Drie jaar geleden benaderde Roda JC opeens MASCOT. Ik kan mij dat gesprek nog goed herinneren. Men wilde ons in een gesprek van een kwartier overtuigen dat een sponsorovereenkomst met Roda JC zeker interessant was. MASCOT was in andere landen al actief met sponsoring, onder andere bij Silkeborg IF en met LED-reclame in de beide Bundesliga´s, maar voor Nederland waren we nog niet zo ver. Maar dat veranderde snel, we werden namelijk overtuigd.

“Men koppelde de achterban en DNA van Roda JC aan het bedrijf MASCOT. De bedrijvigheid en wil om hard te werken in de Mijnstreek past namelijk precies bij onze idealen", legt Bonn uit. “Daarnaast werd er inzichtelijk gemaakt of de business leden van Roda JC open zouden staan voor een kennismakingsgesprek met een werkkledingleverancier als deze hoofdsponsor zou worden. Op deze manier werd het potentieel goed in kaart gebracht. Bonn: “Tevens bleek het ook mogelijk te zijn om naast een eigen skybox een unieke MASCOT showroom in het Parkstad Limburg Stadion te krijgen, waardoor we nog beter konden uitleggen wat MASCOT precies is en we een perfecte uitvalbasis voor de regio kregen“.

Toen bleek dat Roda JC, na de zenuwslopende Play Offs tegen Helmond Sport en MVV Maastricht, in de Eredivisie bleef, was de samenwerking vanaf seizoen 2017/2018 een feit.



NIET WEGLOPEN
Het 2-jarig contract als hoofdsponsor werd vorig jaar met nog een jaar verlengd, ondanks de degradatie het jaar eerder. “Als we verbintenissen aangaan, lopen we er ook niet van weg," aldus Bonn. “We voelden ons op onze plek en waren daarnaast ook gewoonweg nog niet klaar bij de club en nog steeds niet". En nu dan de plek op de achterkant van het Roda JC-tenue.

Ondertussen heeft Bonn samen met zijn collega´s genoeg meegemaakt bij de club tijdens hun sponsorschap bij de Kerkradenaren. Echter vinden ze het nog altijd ‘thuiskomen´ in Kerkrade. “We konden natuurlijk stoppen, maar we willen graag verder en betrokken blijven bij de club. Ook in de Keuken Kampioen Divisie hebben we onze doelstellingen behaald. Een goed voorbeeld is het gebruik van de MASCOT Skybox.

Als landelijke speler ontvangen wij voor alle wedstrijden gasten uit de verschillende regio´s, waarbij onze MASCOT teams, uit de regio van de uitspelende partij verantwoordelijk zijn voor een gevulde skybox. Op één wedstrijd na is de box ook afgelopen seizoen altijd goed gevuld geweest met verschillende gasten, aldus de Market Director van MASCOT Benelux.

MIJNSTREEK
Waarom MASCOT zo graag bij de club Roda JC wil blijven als een van de belangrijkste sponsoren? Daar kan Bonn een goed antwoord op geven: “De Mijnstreek is van oudsher een streek met veel industrie en handarbeid. Juist die mensen hebben veel functionele werk- en veiligheidskleding nodig. En dat kunnen wij hen aanbieden," aldus Bonn.

“Omdat MASCOT graag zichtbaar wil blijven in deze streek, is de samenwerking niet alleen voor Roda JC vruchtbaar, maar ook voor MASCOT zelf". Bonn vertelt dat MASCOT namelijk zijn commerciële doelstellingen goed weet te behalen: “De omzetgroei in (Zuid-)Limburg heeft duidelijk aangetoond dat de samenwerking met Roda JC heeft gewerkt". De reden daarvan, schetst Bonn, is onder andere de naamsbekendheid via Roda JC. “Fans herkennen onze bedrijfsnaam sneller en hebben er ook een positief gevoel bij en dit zien we terug in de omzetontwikkeling in de regio".
Geplaatst op: 21-08-2020
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Meer informatie over wat cookies zijn, welke cookies op onze website worden gebruikt en wat ze bijhouden is beschikbaar in het onderdeel cookies van ons privacy statement
Alle cookies toestaan Alleen noodzakelijke cookies