DocMorris speelt komend seizoen Eredivisie en wordt sponsor van Roda JC Kerkrade



De grootste postorderapotheek van Europa, DocMorris, wordt vanaf het begin van het seizoen sponsor van voetbalclub Roda JC Kerkrade.
Zo ondersteunt DocMorris in de Euregio Maas-Rhein naast het Duitse Alemannia Aachen ook de Nederlandse Eredivisieclub. Beide sportverenigingen hebben de clubkleuren geel- zwart alsmede een brede vriendschap onder fans gemeenschappelijk. Precies op tijd voor de aftrap op 7 augustus 2016 presenteert DocMorris zich bij Roda‘s eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Heracles Almelo voor het eerst in het ca. 20.000 toeschouwers omvattende Parkstad-Limburg-Stadion.


Als sponsor zal DocMorris te zien zijn op de LED-boarding. Voorts presenteert de postorderapotheek na iedere thuiswedstrijd een „Match Talk“ met spelers of de trainer. Ook de „DocMorris EHBO-koffer“, die voor de snelle verzorging van geblesseerde spelers gebruikt wordt, hoort bij thuiswedstijden tot het sponsorpakket. Het pakket wordt gecompleteerd door verscheidene activiteiten met de club, alsmede door zitplaatsen in het stadion voor de medewerkers van DocMorris.
„We zijn erg verheugd, dat wij ons op onze locatie grensoverschrijdend voor dezelfde zaak kunnen inzetten. En dat met volle inzet: wij hebben in de regio niet alleen arbeidsplaatsen gecreëerd, maar kunnen ook door ons sportieve engagement de Nederlands-Duitse vriendschap uitdiepen, omdat het enthousiasme voor het ronde ieder verbindt", stelt Olaf Heinrich, bestuursvoorzitter van DocMorris. En er bestaat nog een verdere overeenkomst: de apotheek heeft 16 jaar geleden voor het eerst haar poorten in Kerkrade geopend- precies in die zomer, toen ook het stadion in Kerkrade haar opening beleefde. „Net zoals de fans de club trouw blijven, is DocMorris de regio trouw gebleven om van hieruit verder te groeien“, aldus Heinrich.‘

Nick Janssen, commercieel directeur Roda JC: “DocMorris is voor Roda JC een perfecte partner, niet alleen vanwege de ligging maar ook vanwege de verbondenheid met het directe Duitse achterland en niet te vergeten de maatschappelijke verankering in de regio. Deze hebben wij beiden hoog in het vaandel staan. Voor de toekomst willen we ons dan ook samen sterk inzetten op zorg in de regio."

Over DocMorris:
DocMorris is het bekendste apothekenmerk in Duitsland en tegelijkertijd de grootste postorderapotheek in Europa met een omzet van ruim 300 miljoen euro in het jaar 2015.

Meer dan 3 miljoen klanten hebben tot nu toe geneesmiddelen en apothekenproducten bij DocMorris besteld. De postorderapotheek staat voor veilige, kwalitatief hoogstaande en in alle behoeften voorzienende farmaceutische verzorging. Hiervoor zorgt een hooggekwalificeerd farmaceutisch team van ruim 90 apothekers en farmaceutisch-technische assistenten. Als farmaceutische dienstverlener ontwikkelt en realiseert DocMorris speciale programma‘s voor chronisch zieken in samenwerking met farmaceutische bedrijven en ziektekostenverzekeraars.

Het wetenschappelijk onderbouwde, gestandaardiseerde farmaceutische en individuele advies wordt continu verder uitgebreid: naast advies per telefoon, brief of email, ontwikkelt men bij DocMorris verder aan het concept tele-farmacie. Het videoadvies zal hulp bieden bij het medicatiemanagement. Dit innovatieve concept draagt bij aan de voorkoming van medicatie- of innamefouten en maakt het mogelijk klanten overal en altijd face-to-face te adviseren.

In totaal werken ongeveer 500 medewerkers aan het succes van DocMorris, een dochteronderneming van de Zur Rose Group AG, gevestigd in Heerlen.
Geplaatst op: 21-07-2016
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK