19/20
3926verkochte seizoenkaarten

Roda JC Kerkrade scoort met de beste deals van Parkstad: RodaDeal

Parkstaddeal, wowdeal, socialdeal. Wie kent ze niet? Herman Huirne voelde al geruime tijd de behoefte iets voor zijn favoriete club Roda JC te doen.
Op initiatief van Herman verbond Roda JC Kerkrade zich aan een deal: RodaDeal. In september is de kick-off van een uniek samenwerkingsverband waarbij de promotie naar de eredivisie mogelijk voor een extra injectie zal zorgen. Herman is ondernemer én Roda-supporter in hart en nieren. Nadat hij zijn C1000- supermarkten twee jaar geleden vaarwel zei en twee Jumbo-zaken in Kerkrade overnam, werd zijn idee om iets in commerciële zin voor Roda JC te betekenen werkelijkheid. “In het verleden deed ik het ondernemerschap alleen, nu samen met mijn vennoten Thijs Hetterscheid en Jos Geraets. We bouwden aan een nieuwe formule waarbij ook de organisatievorm veranderde. Nu de bedrijven wat anders zijn georganiseerd, heb ik meer vrije tijd om over dingen na te denken. Je krijgt namelijk de beste ideeën als je niet werkt", lacht hij.

Gemeenschappelijk belang
Herman, die in Landgraaf woont en al jaren de duels van Roda JC bezoekt, voelde de drang meer voor de club te betekenen. “Ik wilde initiatieven ontwikkelen die Roda JC geld zouden opleveren. Ik zag bij Roda veel activiteiten op basis van business-to-business en dat is begrijpelijk. Als je kijkt naar de omgeving en de fans, dan zie je de fanshop, ticketing, seizoenskaarten en horeca." Herman wilde iets anders waar hij meer uit kon halen. “Ik zocht naar een manier van samenwerken met een gemeenschappelijk belang vanuit een open en eerlijke insteek, waarbij alle partijen tevreden zijn. Zo kwam de weg vrij voor RodaDeal."


Achterban als basis
Het idee is volgens Herman niet nieuw, maar de toepassing wel. Hij legt het verschil uit: “In tegenstelling tot de meeste andere deals, hoeven wij de achterban niet meer op te bouwen. Met ongeveer 38.000 volgers op Facebook en zo‘n 22.000 mensen die de Roda-app hebben gedownload, kunnen we een jumpstart maken. Een grote database met e-mailbestanden is beschikbaar. Zo staat RodaDeal meteen goed in de markt want met een grote achterban kom je bij bedrijven gemakkelijker binnen dan wanneer je een paar honderd volgers hebt."

Samenwerking
“Een ander verschil is dat we er een ander karakter aan geven", gaat Herman verder. “De doelstelling van RodaDeal is het steunen van Roda JC en zijn maatschappelijke projecten. Welke dat zijn, is aan de club. We zijn ambitieus genoeg om echt een serieuze bijdrage te leveren en daar steken we onze nek ook voor uit. De samenwerking met Roda verloopt prima. Vanaf het eerste contact was er snel een klik en op ons netvlies staat duidelijk wat we nastreven. Een compliment voor de mensen binnen Roda is dan ook op zijn plaats."

Voor elk wat wils
Bas Hetterscheid, vennoot binnen RodaDeal én fervent supporter, legt het principe uit: “Producten en diensten worden met een minimale korting van 50% aangeboden via de RodaDeal-pagina waarbij een provisie wordt afgedragen aan RodaDeal. De partners zoeken we zo breed mogelijk maar voornamelijk doen lokale bedrijven en organisaties mee. Van korting op een bezoekje aan een restaurant tot aan het goedkoop je auto laten wassen in een wasstraat. Er is in ieder geval voor elk wat wils."

Kopen met voordeel
Ook potentiële adverteerders die al dan niet bij Roda JC betrokken zijn, kunnen een boost geven aan hun eigen resultaten. Daarbij steunen ze tevens de club. Klanten of fans die kopen met voordeel steunen Roda JC eveneens." De mogelijkheid om entreekaartjes aan te bieden in combinatie met arrangementen wordt onderzocht, zegt Bas. “Meestal zijn die gekoppeld aan de Businessclub of Vrienden van Roda, maar misschien kunnen we dat kleiner maken en dus voor een grotere groep mensen bereikbaar."

Lancering in september
In september gaan we live, vervolgt Herman. “Het design is bijna klaar, aan de technische kant wordt ook nog gewerkt." Bas haakt aan: “De lay-out is in de huisstijl van Roda JC, inclusief het logo. Onze slogan is: de beste deals van Parkstad." Herman laat weten dat het streven is een samenwerking is voor de lange termijn. “Het zal tijd nodig hebben om het goed in de markt te zetten en het goed te verbinden aan Roda JC. Die verbinding streven we uiteindelijk na: maximaal delen met de club die we supporten." Bas: “Zoals gezegd is het concept niet nieuw, maar de manier waarop wij het willen, is uniek. En als we dat dan mogen doen onder de vlag van een betaald voetbalorganisatie als Roda JC is dat natuurlijk fantastisch. Mooi dat we dat mogen doen daar waar ons hart ligt. De drive is er."

Voor de echte supporter
De website, www.rodadeal.nl, is naar verwachting eind augustus klaar. Meer informatie is te krijgen bij Bas via bas@rodadeal.nl. “Thijs en ik fungeren meer op de achtergrond", zegt Herman. “Het concept kan natuurlijk in de loop van de tijd aangepast worden als we vinden dat het beter is. Het idee is in ieder geval helder, het technisch platform is goed en de huisstijl van Roda JC is sterk. Het is een mooi signaal dat het vanuit Roda JC komt. Als je een echte supporter bent, is dit wat je zoekt."

Breed toepasbaar
Thijs: “De gunfactor speelt natuurlijk ook mee, het uitdragen door Roda JC. De 38.000 volgers op een bepaald platform van sociale media hoeven niet lang na te denken om op die knop te klikken. Er is ook een samenwerking met Roda JC over een app. Die zal gebruikt worden voor promotie van RodaDeal en later ook voor ander initiatieven. We maken het breder toepasbaar zodat de belangen van Roda JC beter gediend worden." Er komt een campagne op Facebook en ook via andere kanalen wordt gemeld dat de start van RodaDeal aanstaande is. Bedrijven, consumenten en alle fans van Roda JC zijn dan op de hoogte. Hou de berichten in de gaten!

Ga nu alvast naar www.rodadeal.nl, laat je mailadres achter en blijf op de hoogte van de beste deals van Parkstad. Bij elke 1000 inschrijvingen wordt een seizoenkaart van Roda JC Kerkrade verloot.

Geplaatst op: 01-09-2015
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK